Navždy nas opustil bývalý dlhoročný sólista baletu Michal Mikeš
So smútkom sme prijali informáciu, že nás navždy opustil bývalý dlhoročný sólista baletu Štátnej opery
Michal Mikeš (1961 – 2022)
V Štátnej opere pôsobil od roku 2000 ako člen baletu, v roku 2005 sa stal baletným sólistom a pedagógom, v rokoch 2009 a 2010 zastával funkciu baletného pedagóga a asistenta choreografa. Pamätáme si ho ako výrazného a zapamätateľného umelca. Výpočet jeho kreácií je bohatý – spomeňme aspoň niektoré: Duch (Čarodejná láska – 2000), Ferdo (Ferdo Mravec – 2000), Muž (Američan v Paríži – 2000), Luskáčik (Luskáčik – 2001), Čoban (Gypsy roots čili Cigánske korenie – 2001). Milenec (Baletný trojtitul I: Krvavá svadba – 2002), Herodes Antipa (Baletný trojtitul II: Salome – 2002), Prvý muž (Baletný trojtitul III: Posledné tango pre teba – 2002), Catullus (Catulli Carmina – 2002), Kapulet (Romeo a Júlia – 2003), Díler (Biele peklo alebo Mne sa to stať nemôže– 2004), Ježibaba (Snehulienka a 7 pretekárov – 2006), Duncan (Macbeth – 2007), Geoffrey de Charney (Archa templárov – 2008). Popri mnohých sólových úlohách vytvoril choreografiu v operách Viva la mamma (2004) a Barbier zo Sevilly (2005).
Na Michala spomíname ako na vtipného a priateľského človeka, ktorý spoločnosť často zabával svojimi nevyčerpateľnými historkami z prostredia divadla. Aj vďaka tomu, že patril k skúseným bardom slovenského aj českého tanečného umenia, dokázal svojim kolegom v baletnom súbore odovzdať neoceniteľné rady ako vnímať tanec a ako ho interpretovať. Bol známy svojimi nebadanými improvizáciami na javisku, ktoré boli určené viac kolegom ako publiku. Vedel tvrdo pracovať a tvrdú prácu vyžadoval aj od svojich zverencov. Spoločnú námahu rád kompenzoval organizovaním „tímbildingov“ na chate v Hiadli, kde aj býval. Budeme si ho pamätať ako neúnavného človeka, ktorý bol dobrým duchom kolektívu.
Pohreb sa uskutoční 11. októbra o 11,10 h v Novej obradnej sieni v Prahe na Olšanoch.
Česť jeho pamiatke!